lauantai 14. helmikuuta 2009

Riiviö rauniolla

Perjantai-iltaiseen tapaan olimme Oton kanssa taas raunioilla. Vaihtelua tällä kertaa oli uusi alue: tien viressä aidattuna olevan varastoalueen portti oli auki ja pääsimme sinne treenaamaan. Kerrankin piiloja, joita koirat eivät jo osaa ulkoa :)
Tallasimme alueen ja otin Oton taas ekana etsimään. Kolme ukkoa oli piiloissa, joita en tiennyt. Tein Otolla ensin seuraamista ja lyhyen paikallamakuun. Otto haki innolla. Eka ukko istui betoniputkessa eikä Otto edes ryysännyt päälle. Toka oli kiivennyt 'katsomoluiskien' päälle. Otto ei kiivennyt ylös, mutta löysi nopeasti ja ilmaisi alhaalta. Kolmas oli tapulissa olevien levyjen välissä makaamassa. Mä en voinut uskoa kenenkään mahtuneen sinne piiloon, ja piti oikein varmistaa Jarilta, että ilmaisu on oikea ennenkuin kehuin ja palkkasin. Olen siis palkannut itse Ottoa jo jonkin aikaa - ehkä se on hieman hillinnyt maalimiesten päälle käymistä.
Olin niin tyytyväinen Oton hienoon hakusuoritukseen, että päätin palkata sitä narupallolla. Mun moka oli, että pudotin Oton liivin maahan matkalla autoon, jolloin Otto tietty nappasi sen ja lähti riehumaan. Oton mielestä hauskin mahdollinen leikki on, että se varastaa jotain eikä anna itseään kiinni - ja parasta siitä on, kun mä hermostun. Enkä mä voi olla raivostumatta sille :\
Tälläkään kertaa se ei kuitenkaan jaksanut äärettömän kauaa hillitä ahneuttaan - ja sai siis namuja palkaksi kiinnijäämisestään eli siis karkaamisestaan ...

Ei kommentteja: