lauantai 15. elokuuta 2009

Pena pelastaa!

Tänään käytiin Pelastuskoirien jälkikokeessa (peruskoe, valoisa). Luoksepäästävyys meni hyvin, Netta ei kiinnittänyt mitään huomiota ohikulkevaan koiraan. Se oli ihan laama. Mun kätellessä tuomaria se nousi pyörimään jaloissa, moikkasi nätisti.
Tottelevaisuusosuudessa me ei esitelty mitään wou suoritusta :D Seuraamisen se käveli mun perässä. Liikkeestä maahan ei mennyt kokonaan, mutta meni onneksi kunnolla maahan mun kuunnellessa tuomarin ohjeita. Jäljen nosto toiseen suuntaan me käveltiin polkua, takaisinpäin metsän puolella. Se onneksi tuurilla nosti sen siitä, mun olisi pitänyt lähettää se nostamaan jälkeä selvästi polun sivuun. Nyt se päätti itse kävellä sitä polkua.
Tuomarin alkupuhuttelussa mulle selvisi, että koiran pysäyttäminen kuuluu myös jälikokeeseen. Olin luullut, että se olisi vaan haku- ja rauniokokeissa. Sain Netan pysähtymään, maahan meni vasta toisella tai kolmannella käskyllä ja katto mua et mitä ihmettä. Ikinä ennen en ollut sitä jäljellä pysäyttäny...
Ensimmäisen esineen (meikkivoidepullo) luo se pysähtyi ja jäi nuuhkimaan, toinen skipattiin, kolmannen (litistetty kaljatölkki) luo jäi nuuhkimaan ja neljännen (hanska) se otti suuhun.
Aikaa meillä meni siihen >1km jälkeen tuomarin mukaan 11min :D Tuntuu, että siinä kävi joku moka, ei me mun mielestä kovaa kuljettu..
Eli läpi päästiin ja pitäisi pimeässä jäljestystä treenailla. Ja luultavasti muutan esineiden ilmaisutapaa.

Ei kommentteja: