tiistai 28. elokuuta 2012

Koirajakoa

Viime viikot olemme opetelleet elämään uudenlaisten koirakombinaatioiden kanssa. Noora muutti Lappeenrantaan Oton ja Main kanssa, mutta viikonloppuna vekslasimme Netan Lappeenrantaan ja muut koirat mulle. Kunhan Nooran opiskeluelämä asettuu uomiinsa, niin Mai muuttaa takaisin sinne. Ja todennäköisesti Otto kaveriksi, kun Netta on liian lepsu pennun kanssa. Gii taitaa koiristamme olla paras sekä pennun leikittäjänä että tapakasvattajana.

Virtaa ja ääntä Maissa kyllä riittää. Kaikkiin epäselviin, jännittäviin tai turhauttaviin tilanteisiin se reagoi huutamalla - ja jaksaa huutaa melkoisella volyymilla ja melkoisen pitkään. Sitten kyllä asettuu ja osaa rentoutua. Tänään Mai ja Gii olivat päivän mun mukana töissä ja siellä ne nukkuivat palavereissa pöydän alla :)

Noora ja Gii kisasivat sunnuntaina Lappeenrannassa kaksi rataa hylyiksi. Ja mä olen löytänyt vielä uuden tavan kokea osaamattomuutta: olen käynyt aksatreeneissä Giin kanssa. Pidemmän päälle ei kyllä tuo ratkaisu toimi, että Noora ja Gii vaan kisaavat eivätkä treenaa yhdessä.

Viime viikolla olin Reija Niemisen pelastushakukoulutuksessa. Ja olipas antoisa koulutus!!! Sain uusia eväitä sekä ilmaisuun että risteilyyn. Ja rutkasti kotiläksyjä tehtäväksi ennen lokakuun alun koulutuspäivää...

Ei kommentteja: