torstai 26. heinäkuuta 2012

Mökillä

Viikko mökkilomaa on vierähtänyt tosi nopeasti. Lakkoja on mukavasti ja just sopivasti kypsyvät. Koirien kanssa olenkin käynyt joka päivä suolla kuntoilemassa. Yllättävän hyvin Ottokin jaksaa parin tunnin suolenkkeilyt, kun sopivasti löytyy ojia missä elpyä. Ylimääräisen juoksemisen sijasta Otto on vanhemmiten ruvennut syömään lakkoja - Giihän on tehnyt sitä aina. Ja mustikat maistuu molemmille vielä paremmin. Eli mun tarvitsee olla entistä nopeampi saadakseni osani marjoista.

Giin kanssa olen lisäksi harrastanut kotipihatreenejä. Eki suostui rakentamaan pöydät, joilla on aloitettu opettelemaan IPO-R:n kaukolähetyksiä.




Ja vihdoin olen aloittanut Giille myös pistojen & risteilyn opettamisen - maalimiesten puuttuessa ämpäreillä ;-) Lähimetsään tein radan, missä molemmin puolin keskilinjaa on 3 ämpäriä. Pikkuhiljaa olen hivuttanut ämpärit etäämmälle ja nyt ne ovat jo liki 50 metrissä. Koiralla on pk-liivit päällä ja lähetän eri lailla kuin partiointiin. Jos ei tämä ikinä pistottamiseksi yleisty, niin ainakin on tällä hetkellä Giin lempparipuuhaa mökillä ;D Ilmaisutreenejä on tehty myös, kun Eki on suostunut mm:ksi. Ja yksi etsintäharkka, jossa etsittävä alue olikin yllättävän laaja! Mm:ltä Gii tulee hyvin yhden kerran mulle kertomaan käsikosketuksella, mutta sitten meinaa jäädä vaan mm:lle hengaamaan - no, näinhän mä tietty sitä olen opettanut. Vielä tarvitsee siis vahvistusta mm:n ja mun välillä edestakas juoksemiseen.

3 kommenttia:

Sari kirjoitti...

No jopas keinon keksit pisto-risteilytreeniin! Olis varmaan Kittystäkin hauskaa. :D

Saako kysyä tyhmiä, eli miksi yrität opettaa juoksemaan väliä, mikset kytke ja lähde mukaan näytölle kuten rullakoiran kanssa?

Tuija kirjoitti...

En tiiä kehtaanko mä tätä ääneen tunnustaa, sillä meidän taidot ei varmaan ikinä anna aihetta... mutta kv-pekokokeessa (IPO-R) hyväksytään nykyään kertova ilmaisu, missä koira juoksee vapaana mm:n ja ohjaajan väliä. SPeklin puolella kun kelpaa kaikki, niin ajattelin sitten tätä yrittää...

Sari kirjoitti...

Jaa okei, selitys hyväksyttäneen. ;D