torstai 9. helmikuuta 2012


Pitkästä aikaa. Viime vuoden puolella käytiin tosiaan vielä pari rataa Hyvinkäällä kisaamassa, molemmilta hylky. Ekalla radalla hylky tuli viimiseltä esteeltä :D Toisella radalla mä en sitten kääntänyt Jiitä ja se jatko alkusuoraa liian pitkälle. Ei oo videoita näistäkään.

Jouluun asti treenailtiin normisti mitä työvuorojen takia treeneihin päästiin. Joulun jälkeen mä olin kipeenä ja kuukaus meni tekemättä yhtään mitään. Ja Giistä tuli kelpie! :D Se alko puuhailla sisällä kaikenlaista yksinollessa: jyrsi halkoja ja silppusi post it -lappuja. Ja se alko leikkiä tosi paljon itsekseen leluilla. Samoin ulospääsy aiheutti kaahausilottelua.
Ja vihdoin kun päästiin treenailemaan, niin se on ollut superpaljon parempi. Ehkä niitä taukoja pitäis oikeasti pitää...

Tammikuussa käytiin Lahden ryhmänäyttelyssä Git kauniisti kaljuna. Tuomarina Gunnel Holm ja arvostelu: Hyvän tyyp. narttu jolla hyvä pää, korvat. Lyhyt olkavarsi. Luisu lantio. Lyhyt taka-askel. Ja AVO-EH. Kai se samalla oli avk2 vaikkei sitä lapussa olekaan ruksittu. Hallissa Giitä ahdisti, kun joutu kulkemaan niin läheltä muita koiria. Esiintyminen oli ok, vähän normaalia enemmän jumissa.

Nyt mä päätin pitää kisakauden aksassa, koska suurin kompastus tällä hetkellä on mun mielestä epävarmuus tai ehkä ennemmin kokemattomuus. Kontakteja saatiin treenattua eteenpäin joulu/tammikuussa. Treenattavaa olisi vielä paljon, mutta ajatus selkeni Giille mun mielestä huomattavan paljon. Nyt haluan keskittyä enemmän vireyteen ja mun ohjaamiseen sekä sitä kautta vauhtiin.

Viime viikonloppuna me oltiin kisoissa Vantaalla Ojangossa, kaksi Saviojan aksarataa. Ja taaskaan ei oo videoa. Ensimmäiseltä kymppi: vedin ilmeisesti Jiin välistä muurin ohi ja ennen keppejä en ehtinyt alta ja Jii meni toiseen väliin. Muuten hyvä.
Toiselta vitonen. Mä jäin keinulla seisomaan paikalleni ja lähetin Jiin eteenpäin, ja sehän lähti ja oli menossa turhankin kauas. Oli oikeen sellanen hyvä minä -hetki :D:D Sillä radalla ei ollut ollenkaan keppejä, mutta sen sijaan oli pöytä.

Kaks seuraavaa viikonloppua ollaan menossa kisaamaan Hyvinkäälle, äiti on palannut jenkeistä ja on ainakin toistaiseksi lähdössä mukaan, niin saisin videot radoista.

Ja tokoa me on treenattu edelleen ja kisojakin oon katellu, huhhuh.

1 kommentti:

Maija kirjoitti...

Kisaonnea tasaisesti kaikkiin lajeihin :D