tiistai 15. kesäkuuta 2010

super seppo

Vähän yksipuolisesti taas jatkuu: blogin päivityksestä kolme päivää ja joka päivä vaan oltu agihallilla :D

Sunnuntaina myöhästyin Sissin treeneistä EINÄIN ja ehdin justjust paikalle pitämään oman ryhmän treenit. Sen jälkeen piti tehdä Jiin kanssa hyppytekniikkaan liittyen taipumisharjoituksia. Eipä tehty, kun unohdin ottaa piirroksen mukaan missä oli estevälit.
Tehtiin sitten sitä harkkarataa ihan vähän, kun siihen sattu kuulumaan olemaan puolikkaat kepit kolme kertaa. Git haki oikean välin hienosti ja pujotteli hyvin kunhan en vedätä. Tehtiin myös vähän An ja puomin alastulokontakteja, pitäs oikeesti panostaa.

Maanantaiaamuna oli Helenan koulutus. Rata oli tän näkönen:

Kakkoselle kävi hyvin sekä niisto että ennakoiva valssi. Aidoilla pyöritys suju kohtuullisin käännöksin kunhan mä olin tarpeeksi kaukana, eli 5-6 ohjatessa olin 4. aidan edessä. 6-7 väliin valssi ja en taaskaan saattanut. Putkeen haki hyvin, loppusuoralla mä olisin voinut lähteä etenemään aiemmin. Harjoteltiin siinä, että mä meen edellä & pidän ohjauksen päällä ja Git osaa lukea sen.

Sen lisäks tehtiin niin, että Git meni esteet 3,4,5,13 ja mä en tullu 6 aidan toiselle puolelle eli kerrostusta. Siinä siis samaa juttua, että mä oon kauempana ja edempänä (mun piti ehtiä valssata 13 aidan jälkeen). Gitellä ei ollu kerrostamisessa ongelmaa. Mutta pitää selvästi treenata tätä, että jätän Jiitä suorittamaan itekseen. Voisin kuulemma vähän luottaa enemmän koiraan :D

Tänään Giten viikkotreeneissä tehtiin taas Helenan rataa, mitä kouluttaja oli aamulla ollu treenaamassa.

Rataan tutustumisessa oli vähän huhhuh fiilis, mutta jos oikein muistan niin saatiin tehtyä ainakin melkeen puhdas rata. Muutaman kerran tuli 'tässätässätässä'-kohtia, kun olinpa yllättäen jäljessä.
En nyt ole varma mikä oli ohjauskuvio nimeltään, millä ohjasin 2-3. Kuitenkin olin selin kakkoselle ja ohjasin vastaisella (eli oikealla) kädellä kakkoshypyn, otin koiran oikeaan käteen oikealle puolelle ja heitin kolmoselle.
Neloselle mennessä jouduin ottamaan sen tiukasti käteen, kerran se ehti hyppäämään 16 ja useamman kerran meni kakkosen uudelleen.
Nelosen jälkeen valssi ja putkeen. Putkesta otin sen käteen, heitin kutoselle, persjättö ja seiska ennakoivalla valssilla.
Kasille heittäessä yritin olla kohtuu kaukana ja lähteä kympin suuntaan, ettei se hae mene 11 aitaa väärään suuntaan.
9-10 sylkkärillä, 11 kerrostaen ja 12 jälkeen valssi. 14 putkesta haki oikean pään, mutta kaarros valtava, sitä ei ehditty treenata, pitää tehdä itsekseen joku kerta.
15 tein ensin niistolla, mutta paremmin toimi, että lähetin takaakierrolle ja ohjasin 4 aidan puolelta kuudelletoista.

Rimat on ollu nyt medi ylärajoilla ja pudotuksia vain satunnaisesti. Pitäs sitä hyppytekniikkaa tehdä ennen nostoa... Varsinkin taipumista pitäs harjotella.

Niin, ja ollaanhan me vähän tokoiltukin. Eilen noutoa ja tänään otin Jiin mukaan kauppaan. Siinä prisman pihalla sitten seuraamista, liikkeestä maahanmenoa, luoksetuloa ja lyhyt minuutin paikallamakuu.

Ei kommentteja: